Komunikat dotyczący działalności FORGENU

W dniu 20 kwietnia 2018 nastąpi zmiana zarządzającego portalem genealogicznym Forgen.
WTG Gniazdo i Opolscy Genealodzy przejmują wspólny zarząd nad Portalem Genealogicznym FORGEN od dotychczasowego właściciela Witolda Mazuchowskiego.
W związku z powyższym, na okres jednego miesiąca, nastąpi zawieszenie działalności Forgenu.
Wznowienie, po okresie przenoszenia całości materiału na nowy serwer, będzie polegało w minimalnej wersji na dostępie do całego materiału archiwalnego. Maksymalny wariant zakłada wznowienie portalu w dotychczasowej formie.
Adres portalu pozostanie bez zmian.

Wojciech Jędraszewski – prezes WTG Gniazdo
Jolanta Ilnicka – prezes Stowarzyszenia Opolscy Genealodzy
Witold Mazuchowski – dotychczasowy właściciel Forgen

Zasady tworzenia tematów i pisania postów

Opinie o forum, propozycje zmian, uwagi dot. funkcjonowania.

Moderator: Moderatorzy


ODPOWIEDZ
Sponsor forum
Awatar użytkownika

AUTOR TEMATU
wicy
Posty: 1348
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 8:56 pm
Lokalizacja: Łódź
Podziękował/a: 145 razy
Podziękowano: 319 razy
Kontakt:

Zasady tworzenia tematów i pisania postów

Post autor: wicy » wt mar 03, 2009 11:04 pm

Forum podzielone jest na działy tematyczne:
GENEALOGIA
POMOCNIK
INTERNET I KOMPUTERY
KAWIARENKA
TŁUMACZENIA
PAMIĄTKI PRZESZŁOŚCI
FORGEN
ARCHIWUM
Działy tematyczne podzielone są na fora. Nietkóre z nich mogą posiadać subfora.

Jeśli chcesz zacząć nowy temat (wątek), napisać nowy post:
1) Sprawdź, używając wyszukiwarki, czy temat nie był już poruszany i czy nie padła już interesująca cię odpowiedź.
2) Sprawdź do którego działu, forum i ewentualnie subforum twój temat pasuje najbardziej. Nie wybieraj forum na chybił trafił. Jeśli stosowne forum nie istnieje poproś o pomoc administrację.
3) Rozpoczynając nowy temat nadaj mu odpowiedni tytuł. Tytuł tematu rozpocznij, jak każde zdanie, z wielkiej litery i staraj się zatytułować temat krótko, zwięźle i hasłowo. Nie używaj w tytule całych słów i zwrotów pisanych wielkimi literami. Nie staraj się na siłę wyróżnić swojego tematu - nie używaj słów Uwaga!, Pilne!, Ważne! itp. Niemal każdy nowy temat można uznać za prośbę, więc nie używaj w temacie słowa "Prośba", "Pomocy!".
4) O ile to możliwe staraj się pisać po polsku. Używaj polskich liter, zasad pisowni i ortografii. Przed wysłaniem postu przeczytaj go jeszcze raz, popraw ewentualne literówki i błędy. Do sprawdzania pisowni możesz użyć dowolnego zewnętrznego edytora tekstów. Twój tekst nie musi być na gorąco pisany w oknie edycji postu. Możesz napisać go w dowolnym edytorze, sprawdzić i wkleić w okno pisania postu. Jeśli chcesz zobaczyć jak twój post będzie wyglądał na forum, użyj przycisku "Podgląd".
5) Swój post traktuj jak korespondencję. Na zakończenie postu podpisz go imieniem i nazwiskiem (lub używanym nickiem), tak jak podpisujesz list który wysyłasz do kogokolwiek. Jeśli nie chcesz za każdym razem podpisywac postu, użyj "podpisu", który ustawiasz we własnym profilu i który każdorazowo automatycznie "doklejany" będzie pod twoim postem.
6) Jeśli post jest prostym pytaniem możesz z góry zawrzeć podziękowanie za odpowiedzi. Zaoszczędzi to miejsce i zachowa przejrzystość tematu bardziej niż dziękowanie za każdą kolejno pojawiającą się odpowiedź.
7) Jeśli nikt nie odpowiada na twój post, widocznie nie zna odpowiedzi. Nie poganiaj użytkowników kolejnymi pytaniami.
8 ) Jeśli rozwiązałeś problem, o który pytasz zanim ktoś na niego odpowiedział, zaoszczędź innym czas na szukanie ci odpowiedzi i usuń swój post.
9) W każdym czasie możesz edytować swój post (używając przycisku "zmień") lub go usunąć jesli jest ostatnim postem w wątku (używając przycisku oznaczonego "X").

Jeśli odpowiadasz komuś na post:
1) Trzymaj się tematu głównego. Odpowiadaj na pytanie, prowadź dyskusję, wymieniaj się poglądami i spostrzeżeniami w zakresie tematu wątku.
2) Nie zmieniaj tematu czyjegoś wątku. Jeśli chcesz zmienić temat, załóż nowy.
3) Używaj cytatów. Nie odpowiadaj na 5 od końca post tak jakby był ostatnim postem. Używając cytatów tnij je do niezbędnego minimum. Jeżeli cytujesz, odpowiadaj pod cytatem.

Administratorzy i moderatorzy forum mają prawo do zmiany twoich postów. W szczególności mogą wklejać w treść twojej wiadomości uwagi o charakterze porządkowym.
1) Nie odpowiadaj na uwagi administratora lub moderatorów dotyczące twojego postu, czy to nowym postem, czy w treści zmienionego.
2) Stosuj się do uwag jeśli dotyczą formy lub treści twoich postów. W każdym czasie możesz edytować swoje posty i robić w nich poprawki. Jeśli uwagi dotyczą popełnionych przez ciebie błędów, popraw je i usuń uwagę administracji.

Zasady szczegółowe dotyczące poszczególnych kategorii:

w POMOCNIK - Szukam nazwiska
1) W tytule wątku podaj tylko nazwiska oddzielone przecinkami. Nie stosuj innych znaków interpunkcyjnych.
2) Miejscowości, dokładniejsze określenie miejs, daty itp. podawaj w treści postu.
3) Nie podbijaj tematu. Czekaj cierpliwie. Podbicie tematu nie oznacza, że nagle znajdą się osoby mające informacje na temat twoich nazwisk.

w POMOCNIK - Etymologia nazwisk
1) Nazwiska podzielone są na tematy, które są jednym długim wątkiem z zapytaniami i odpowiedziami.
2) Pytanie zadaj odpowiadając na ostatni post we właściwym temacie (we właściwym zakresie liter).
3) Nie dziękuj w osobnej odpowiedzi. Podziękować możesz "z góry" w zapytaniu, ewentualnie podziękuj korzystając z PW.

w POMOCNIK - Spisy różnego rodzaju - Mam wykaz
1) Zakładając nowy temat sygnalizujesz posiadanie wykazu nazwisk i gotowość udzielenia odpowiedzi na zapytania o nazwiska. Nie twórz w poście pełnej listy nazwisk.
2) Zadając pytanie czekaj cierpliwie na odpowiedź, nie poganiaj nowymi postami, nie przypominaj się. Możesz to uczynić przez PW, choć weź pod uwagę, że ponaglanie może nie być dobrze odebrane przez adresata.

OPIS PRZYCISKÓW (w oknie przeglądania postu)
1) "Nowy temat" - tu zakładasz nowy wątek, przechodząc do edycji pierwszego twojego postu,
2) "Odpowiedz" - tu odpowiadasz na ostatni post w przeglądanym temacie,
3) "!" - tu wysyłasz raport do administracji, jeśli twoim zdaniem post narusza zasady regulaminowe forum,
4) "Cytuj" - tu odpowiadasz na ostatni post, używając automatycznego cytatu całej ostatniej wiadomości. Skracaj cytat do niezbędnego minimum.

Zapoznaj się z Regulaminem forum oraz Najczęściej zadawanymi pytaniami.
---------------------------------------
Pozdrawiam, Witek Mazuchowski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Do Admina - opinie, sugestie, uwagi”