Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Sprawy związane z poszukiwaniami za granicą.

Moderatorzy: whanak, Moderatorzy

Regulamin forum
-2 Temat, +1 Post

Autor tematu
AdrianKonin
Posty: 27
Rejestracja: 26 kwie 2012, 23:36
Punkty posiadane: Locked
Podziękował/a: 3 razy

Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Postautor: AdrianKonin » 22 maja 2017, 08:40

Witam.
Przeszukałem różne miejsca w sieci i nie znalazłem odpowiedzi kiedy mój 2xpradziadek był w USA. Z tego co wiem to był 2 razy nazywał się Aleksander Ambroży urodził się wg aktu ślubu około 1869r w Myśliborzu( prawdopodobnie chodzi o ten w gminie Golina powiat Konin), zmarł ~1940 w czasach kiedy był w USA mieszkał w Posadzie parafia Gosławice powiat Konin.Niektórzy z rodziny mi mówili że był w okolicach 1907-1910 roku,gdy wybrał się tam 1 raz. Ktoś może mnie nakierować gdzie mogę dalej szukać kiedy był??.
Z góry dziękuje pozdrawiam Adrian

Awatar użytkownika

gabi
Młodszy Pomocnik
Posty: 1081
Rejestracja: 12 wrz 2008, 22:40
Punkty posiadane: Locked
Lokalizacja: Hamburg
Podziękował/a: 23 razy
Podziękowano: 227 razy

Re: Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Postautor: gabi » 22 maja 2017, 14:51

Witaj,
sadze, ze to moze byc Twoj Pradziadek ?
Ambrosy, Alex Glodowa, Russia 43 1869-1870 1913
Czyli wyplynal w 1913, mieszkal w Glodowa(o)/Głodowo, Kalisch/Kalisz, zona (imienia nie moge odczytac, krotkie) zam. Glodowa, lat 43 czyli urodzony w 1870. Wyplynal z portu w Bremen- do kogo?, imie?, nazwisko chyba Kwiatkowski, zam. Buffalo.
Lista pasazerska, poz. 30, str.1 i 2
http://www.libertyellisfoundation.org/show-manifest-big-image/czoxNzoiVDcxNS0yMDExMDQzNS5qcGciOw==/1
http://www.libertyellisfoundation.org/show-manifest-big-image/czoxNzoidDcxNS0yMDExMDQzNC5qcGciOw==/1
Moze to to Glodowo ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C5%82odowo_(wojew%C3%B3dztwo_wielkopolskie)

Pozdrawiam
Grazyna

Awatar użytkownika

gabi
Młodszy Pomocnik
Posty: 1081
Rejestracja: 12 wrz 2008, 22:40
Punkty posiadane: Locked
Lokalizacja: Hamburg
Podziękował/a: 23 razy
Podziękowano: 227 razy

Re: Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Postautor: gabi » 22 maja 2017, 19:40

Wydaje mi sie, ze pierwszy raz Aleksander wyjechal w 1906 r. a w manifescie pomylono imie - Antoni.
Ambrozy, Antoni Posad, Russia 35 1870-1871 1906
jechal do brata ? Antoniego ....... ? do Detroit. Lat 35 a wiec ur. 1870 z miejscowosci Posad - czyli to
moze byc - Posada.
Manifest poz. 14
http://www.libertyellisfoundation.org/show-manifest-big-image/czoxNzoidDcxNS0wNzY3MDQ1Ni5qcGciOw==/1

Grazyna


Autor tematu
AdrianKonin
Posty: 27
Rejestracja: 26 kwie 2012, 23:36
Punkty posiadane: Locked
Podziękował/a: 3 razy

Re: Ustalenie kiedy dziadek był w USA.

Postautor: AdrianKonin » 22 maja 2017, 20:13

Witam,
Aleksander gdy po raz pierwszy wrócił z USA kupił własnie gospodarstwo w Bochlewie ale coś mu tam nie pasowało tej miejscowości i kupił w Głodowie kolejne ;).A co do Buffalo to Aleksandra żony rodzeństwo tez tam przebywało, do dziś tam mieszkają potomkowie.A Antoni to miał na imię ojciec Aleksandra
Dziękuje bardzo za pomoc


Wróć do „Emigracja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości